Για πολλούς ανθρώπους η αγορά δώρων είναι μια ιδιαίτερα αγχωτική διαδικασία. Κι αυτό γιατί θέλουμε να κάνουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα τα κατάλληλα δώρα που θα συνδυάσουν πρωτοτυπία και χρηστικότητα μαζί. Σύμφωνα με ψυχολογικές μελέτες, οι καταναλωτές μέσα από τη διαδικασία της έρευνας στην αγορά μαθαίνουν περισσότερα για την ανθρώπινη φύση. Τι προσπαθούμε να πούμε με τα δώρα που δίνουμε; Και τι μηνύματα λαμβάνουμε από αυτά που μας χαρίζουν; Πολλές φορές μπορεί να πέσουμε έξω στην επιλογή του δώρου μας, ακόμα κι αν έχουμε τις καλύτερες προθέσεις. Το nymag.com μας δίνει 8 συμβουλές ώστε φέτος να κάνουμε στους δικούς μας ανθρώπους καλύτερα δώρα σε σχέση με πέρσι.
Σκεφτείτε πέρα από τη στιγμή του ξετυλίγματος
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι άνθρωποι όταν επιλέγουν δώρα επηρεάζονται από τις αντιδράσεις των φίλων τους όταν ξετυλίγουν το περιτύλιγμα. Είναι λογικό κάποιος να μένει έκπληκτος και να δείχνει υπερβολικό ενθουσιασμό όταν αντικρίζει ένα πακέτο. Πολλοί μάλιστα τείνουν να δείχνουν περισσότερο χαρούμενοι απ’ ότι πραγματικά είναι για να ικανοποιήσουν τους φίλους τους.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, οι άνθρωποι όταν επιλέγουν δώρα επηρεάζονται από τις αντιδράσεις των φίλων τους όταν ξετυλίγουν το περιτύλιγμα. Είναι λογικό κάποιος να μένει έκπληκτος και να δείχνει υπερβολικό ενθουσιασμό όταν αντικρίζει ένα πακέτο. Πολλοί μάλιστα τείνουν να δείχνουν περισσότερο χαρούμενοι απ’ ότι πραγματικά είναι για να ικανοποιήσουν τους φίλους τους.
Δωρίστε τους ό,τι πραγματικά θέλουν
Aπό την άλλη, σύμφωνα με μελέτη του Journal of Experimental Social Psychology που διεξήχθη το 2011, ένα άτομο έχει περισσότερες πιθανότητες να εκτιμήσει ένα δώρο όταν πρόκειται για πραγματικά αυτό που ψάχνει. Στο πείραμα που πραγματοποιήθηκε μάλιστα οι ίδιοι οι συμμετέχοντες παραδέχτηκαν πως θα ήταν καλύτερο για αυτούς να δέχονται δώρα τα οποία έχουν ανάγκη.
Aπό την άλλη, σύμφωνα με μελέτη του Journal of Experimental Social Psychology που διεξήχθη το 2011, ένα άτομο έχει περισσότερες πιθανότητες να εκτιμήσει ένα δώρο όταν πρόκειται για πραγματικά αυτό που ψάχνει. Στο πείραμα που πραγματοποιήθηκε μάλιστα οι ίδιοι οι συμμετέχοντες παραδέχτηκαν πως θα ήταν καλύτερο για αυτούς να δέχονται δώρα τα οποία έχουν ανάγκη.
Δεν είναι κακό να κάνετε το ίδιο δώρο σε πολλά άτομα
Η καθηγήτρια Mary Steffel από το πανεπιστήμιο του Cincinnati τόνισε πως όταν οι άνθρωποι αγοράζουν δώρα για τους φίλους τους ταυτόχρονα δεν δίνουν την ίδια έμφαση για την εύρεση ξεχωριστών δώρων στον καθένα και είναι προτιμότερο να αγοράσουν το ίδιο για όλους.
Η καθηγήτρια Mary Steffel από το πανεπιστήμιο του Cincinnati τόνισε πως όταν οι άνθρωποι αγοράζουν δώρα για τους φίλους τους ταυτόχρονα δεν δίνουν την ίδια έμφαση για την εύρεση ξεχωριστών δώρων στον καθένα και είναι προτιμότερο να αγοράσουν το ίδιο για όλους.
Προσπαθήστε να σκεφτείτε τι θα αγόραζαν οι φίλοι σας για τον ίδιο τους τον εαυτό
Αν σκεφτόμασταν τι πραγματικά χρειάζονται οι δικοί μας άνθρωποι θα γλιτώναμε κόπο και χρόνο. Καλό θα ήταν να σκέφτεστε τι πραγματικά χρειάζονται οι φίλοι σας και να τους κάνετε δώρα που όντως θα τους ωφελήσουν.
Αν σκεφτόμασταν τι πραγματικά χρειάζονται οι δικοί μας άνθρωποι θα γλιτώναμε κόπο και χρόνο. Καλό θα ήταν να σκέφτεστε τι πραγματικά χρειάζονται οι φίλοι σας και να τους κάνετε δώρα που όντως θα τους ωφελήσουν.
Μην το παρακάνετε με την εκκεντρικότητα
Μην σπάτε το κεφάλι σας για να επενδύσετε σε εκκεντρικά δώρα. Προτιμήστε απλά και χρηστικά, είναι σίγουρο πως θα τα εκτιμήσουν και αυτοί περισσότερο.
Μην σπάτε το κεφάλι σας για να επενδύσετε σε εκκεντρικά δώρα. Προτιμήστε απλά και χρηστικά, είναι σίγουρο πως θα τα εκτιμήσουν και αυτοί περισσότερο.
Να θυμάστε πως στην τελική είναι η σκέψη που μετράει
Ας το παραδεχτούμε, συγκινούμαστε με το δώρο κάποιου ακόμα κι αν δεν μας αρέσει 100% επειδή εκτιμούμε τη σκέψη του άλλου για εμάς.
Ας το παραδεχτούμε, συγκινούμαστε με το δώρο κάποιου ακόμα κι αν δεν μας αρέσει 100% επειδή εκτιμούμε τη σκέψη του άλλου για εμάς.
Μην συνδέετε ένα μεγάλο δώρο με ένα μικρό
Έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2012 στο "The Journal of Consumer Research" εξήγησε πως όταν το κάνουμε αυτό υποτιμούμε τα βασικά δώρα τα οποία επιλέγουμε.
Έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2012 στο "The Journal of Consumer Research" εξήγησε πως όταν το κάνουμε αυτό υποτιμούμε τα βασικά δώρα τα οποία επιλέγουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου