Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Ζηλεύω το Εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας

Αχ και να μπορούσα να κάνω κάτι καλό για τα παιδιά μου και για όλα τα Ελληνόπουλα...που είναι υποχρεωμένα να περνούν τουλάχιστον 13 χρόνια από τη ζωή τους στο ελληνικό μη σχολείο...να χάνουν τα καλύτερά τους χρόνια μη μαθαίνοντας...να καταπιέζονται από ένα δυσλειτουργικό και μη παραγωγικό σύστημα εκπαίδευσης...και άλλα πολλά.
Οι Έλληνες γονείς πληρώνουμε το δημόσιο σχολείο, το ιδιωτικό σχολείο, τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα, τις ξένες γλώσσες, τον αθλητισμό, τα μαθήματα μουσικής κά. Γενικά πληρώνουμε ένα πλήθος ανθρώπων που δε σέβεται εκπαιδευτικά τα παιδιά μας. (Φυσικά και υπάρχουν οι φωτεινές εξαιρέσεις όπως η Άννα, ο Σταύρος, ο Τάκης...)
Έχω παράπονο...και ποιός με ακούει; Κανείς. Ποτέ εμείς οι Έλληνες γονείς δε διεκδικήσαμε για τα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον. Είναι μια πικρή αλήθεια και ας το παραδεχτούμε. Δεν πολεμάμε για να δώσουμε σωστούς ανθρώπους στην κοινωνία...δε βοηθάμε στο να αναπτύξουμε ανθρώπους με εφόδια χρήσιμα για την επαγγελματική τους ζωή.

Δεν είμαι ζηλιάρα...αλλά ζηλεύω τη Φιλανδέζα μάνα γιατί το Φιλανδεζάκι απολαμβάνει ένα εξαιρετικό σύστημα εκπαίδευσης. Κάποιοι ασχολούνται σοβαρά με το μέλλον των παιδιών της χώρας τους. Η Φιλανδία, χώρα - πρότυπο στο χώρο της εκπαίδευσης, ξεκινά ένα από τα πιο ριζοσπαστικά προγράμματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που πρόκειται να αντικαταστήσει την κλασική «διδασκαλία ανά μάθημα» με «διδασκαλία ανά θέμα».

Pupils at Siltamaki primary school perform a rap as part of their cross-subject learning

Τα παραδοσιακά μαθήματα (όπως είναι για παράδειγμα τα Μαθηματικά, η Ιστορία, η Γεωγραφία, οι ξένες γλώσσες) παραμερίζονται και στη θέση τους μπαίνει η διδασκαλία διαθεματικών «φαινομένων» που απαιτούν συνδυαστικές γνώσεις και συνδέονται πιο άμεσα με την καθημερινότητα των παιδιών. Οι μέθοδοι αυτές αποτελούν αυτό οι Φινλανδοί αποκαλούν «διδασκαλία φαινομένων»  ή  «διδασκαλία θεμάτων». Για παράδειγμα, οι έφηβοι μαθητές θα μπορούν να διδάσκονται το «φαινόμενο» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο ενός μαθήματος που θα περιλαμβάνει γνώσεις ευρωπαϊκής Ιστορίας, Γεωγραφίας, ξένων γλωσσών αλλά και οικονομικών. Επίσης θα μπορούν να συμμετέχουν σε «φαινόμενα» όπως είναι οι «υπηρεσίες καφετέριας» στο πλαίσιο των οποίων θα καλούνται να λειτουργούν ως «υπάλληλοι» και να «ακονίζουν» τις δεξιότητές τους στα Μαθηματικά, στην επικοινωνία και στις ξένες γλώσσες.

Στόχος του νέου αυτού διαθεματικού συστήματος είναι η προώθηση της συνδυαστικής σκέψης και η σύνδεση πρακτικών ζητημάτων με θεωρητικές γνώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου