Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Η τελευταία συλλογή του Moschino είναι κακόγουστη και ίσως επικίνδυνη


Κακά φαίνεται πως είναι τα μαντάτα για την Moschino και τον σχεδιαστή της Jeremy Scott, ο οποίος μόλις προ μηνός μας παρουσίασε την νέα του συλλογή «κάψουλα» ταράζοντας τους fashionistas.


Αν και η συλλογή θεωρήθηκε σαν ένα αφιέρωμα στο κιτς και σύμφωνα με τον σχεδιαστή της ήταν επηρεασμένη από την ταινία Valley of the Dolls δεν γνώρισε καμία ανταπόκριση στην λιανική κατανάλωση και πλέον πολλές αλυσίδες καταστημάτων σκέφτονται να αποσύρουν από τις προθήκες τους τα ρούχα της συλλογής.
Επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά το χάσμα ανάμεσα στο πώς αντιλαμβάνονται τα πράγματα οι άνθρωποι της μόδας και πόσο διαφορετική αντίληψη έχουν οι καταναλωτές, το θέμα της συλλογής δεν ενθουσίασε καθόλου το κοινό. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα έκριναν πως το γκλάμουρ θέαμα που παρουσίαζε έμοιαζε με επιδημία εξάρτησης από ναρκωτικές ουσίες.




Μετά από παράπονα πελατών η εταιρεία Nordstrom ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει τη συλλογή από τα καταστήματά της, όπως αναφέρει το περιοδικό Fortune. «Εκτιμούμε όλες τις εποικοδομητικές ενημερώσεις ανησυχίας που πήραμε από τους πελάτες μας και τελικά αποφασίσαμε να αφαιρέσουμε τη συλλογή από το site μας και τα τρία καταστήματα που την πωλούσαν», δήλωσε στο περιοδικό εκπρόσωπος της Nordstrom.
Η συλλογή αυτή εξακολουθεί να πωλείται μέσω των καταστημάτων της εταιρείας Saks, αν και μια αναφορά στην πλατφόρμα Change.org καλούσε όλα τα καταστήματα να αποσύρουν τη συλλογή του.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η περσινή προσπάθεια του ίδιου σχεδιαστή είχε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Το χρυσό τρίπτυχο, T-shirt, φούστα pencil και μια πληθώρα αξεσουάρ, που ακολούθησε ο σχεδιαστής για τα ρούχα της κούκλας Barbie κατάφεραν, μέσω του Instagram, να ξεπουλήσουν μέσα σε μια ώρα. Ο ίδιος είχε συγκεκριμένα γράψει στο προφίλ του «Moschino Barbie sold out in less than an hour! Wow! Barbie and I thank u for all the love!». Όσο για το hashtag #moschinobarbie, είχε περισσότερα από 30.000 posts. 



Μάλιστα δεν ήταν μόνο η κούκλα - την οποία είχε σχεδιάσει ο ίδιος ο Scott για χάρη της Mattel με ρούχα που παρέπεμπαν στην ανοιξιάτικη συλλογή της εταιρείας και κόστιζε 140 ευρώ - που ξεπούλησε στο net-a-porter. Την ίδια τύχη είχε και η σειρά ρούχων για ενηλίκους Moschino Barbie η οποία περιλάμβανε εκδοχές ρούχων που είναι φτιαγμένα για τις κούκλες, καθώς και δύο T-shirts με σχέδια Moschino Barbie. 

Για την Άνοιξη του 2017 ο σχεδιαστής αποφάσισε πως αξίζει να δώσει λάμψη στα... χάπια. Υπάρχει μία θήκη iPhone στο σχήμα ενός μπουκαλιού για χάπια, μία τσάντα ώμου που μοιάζει με το εσωτερικό ενός κουτιού με χάπια και διάφορα ρούχα που έχουν επάνω τυπωμένα χάπια. Ακόμα και η πρόσκληση για την επίδειξη ήταν στην ουσία ένα μπουκάλι χαπιών μαζί με μία «χειρόγραφη συνταγή».
Αρχικά, οι αντιδράσεις είχαν να κάνουν με την όλη αισθητική της συλλογής. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που την θεώρησαν κακόγουστη, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει και πρώτη φορά με τις δημιουργίες του Scott. Σύντομα όμως, πολλοί άρχισαν να αναρωτιούνται κατά πόσο είναι θεμιτή η επιλογή του οίκου να προωθεί τα χάπια ως κάτι trendy και λαμπερό, ειδικά εάν εξετάσει κανείς το ζήτημα από την οπτική γωνία εκείνων που παλεύουν καθημερινά με τον εθισμό.

Σύμφωνα μάλιστα με το Κέντρο για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών, 14.000 άνθρωποι πέθαναν από υπερβολική δόση συνταγογραφούμενων οπιούχων το 2014.

Από την πλευρά του, ο Moschino εξήγησε ότι η αμφιλεγόμενη κολεξιόν δεν έχει καμία πρόθεση να προωθήσει την υπερβολική κατανάλωση φαρμάκων. 
Η φράση που την συνοδεύει “Just say MoschiNO” αναφέρεται στο κίνημα εναντίον των ναρκωτικών που έχει τις ρίζες του στα τέλη της δεκαετίας του '80, αναφέρει μάλιστα ο οίκος. «Νιώθουμε πραγματικά λυπημένοι που η θεματική της συλλογής έχει παρερμηνευθεί», δήλωσε ένας εκπρόσωπος του Moschino. Ωστόσο, δεν έχει έως τώρα διευκρινιστεί ένα θα σταματήσει τη σειρά ή όχι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου