Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Κοινωνικό πείραμα από τη Fashion Revolution

Εν μέσω 10ήμερου καταναλωτή και αλλαγής εποχής, όλοι μας ρίχνουμε καμιά ματιά στις βιτρίνες και διαπιστώνω ότι τα μαγαζιά με τις μεγαλύτερες προσφορές και τις μικρότερες τιμές προτιμούνται.

vending-machine-social-experiment-2-euro-t-shirt-fashion-revolution-22Μια μη κερδοσκοπική εταιρία η Fashion Revolution έκανε ένα κοινωνικό πείραμα κατά το οποίο προκάλεσε τους ανθρώπους να ξανασκεφτούν τα κριτήρια με τα οποία αγοράζουν τα ρούχα τους. Τοποθέτησε μια αυτόματη μηχανή πώλησης στο Βερολίνο, από την οποία οι περαστικοί μπορούσαν να αγοράσουν ένα μπλουζάκι για 2 ευρώ μόνο. Το τίμημα ήταν πολύ μικρό - λιγότερο από έναν καφέ- και αρκετοί έσπευσαν. Τους περίμενε όμως μια έκπληξη: πριν την αγορά έπρεπε να δουν ένα βίντεο με τους εργαζόμενους της βιομηχανίας φτηνών ρούχων. Η μηχανή είχε 2 κουμπιά: το ένα για αγορά και το άλλο για δωρεά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών, μετά τη θέαση του βίντεο, δεν αγόρασε το μπλουζάκι αλλά δώρισε τα 2 ευρώ. Λογικό.

Αποτέλεσμα εικόνας για Rana PlazaΤο βίντεο το έφτιαξαν για την 24η Απριλίου - ή αλλιώς την Fashion Revolution Day. Στις 24 Απριλίου 2013 έγινε το ατύχημα στο Rana Plaza στο Bangladesh, όπου έχασαν τη ζωή τους 1.133 εργάτες στη παραγωγή φτηνών ρούχων και τραυματίστηκαν άλλοι 2.500. Αυτοί οι εργαζόμενοι - συνήθως ανήλικοι και κακοπληρωμένοι - φτιάχνουν ρούχα για επώνυμες εταιρίες (ZARA, Benetton, Carrefour κά.) κάτω από άθλιες συνθήκες εργασίας. Για τη λίστα των εταιριών ΕΔΩ, ποιοι πλήρωσαν και ποιοι δεν πλήρωσαν για τα θύματα της τραγωδίας στο Rana Plaza.
Αποτέλεσμα εικόνας για Rana Plaza 
Αποτέλεσμα εικόνας για Rana PlazaΣτόχος της Fashion Revolution είναι η αφύπνιση των καταναλωτών, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι οι ιδιοκτήτες των εταιριών που επιλέγουν το φθηνό εργατικό είναι πολυεκατομμυριούχοι και δεν έχουν ηθικούς ενδοιασμούς. Ο ιδρυτής της οργάνωσης Carry Somers λέει: "Δε ζητάμε από τους καταναλωτές να μποϋκοτάρουν τις αγαπημένες τους μάρκες ρούχων, απλά πρέπει κάτι να κάνουμε για να αλλάξει η βιομηχανία ρούχων. Μπορούμε να ρωτήσουμε την εταιρία ή το κατάστημα : Ποιος φτιάχνει τα ρούχα μου;" Η οργάνωση μας προτρέπει να πάρουμε θέση έτσι ώστε οι εταιρίες ρούχων να αναλάβουν τις ευθύνες τους.  Περισσότερα στο #fashrev.

Ενδιαφέρον σχετικό άρθρο ΕΔΩ.

3 Νορβηγίδες νέες πηγαίνουν στην Καμπότζη να δουν που ράβονται τα ρούχα τους. Δείτε ΕΔΩ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου