Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Iris Apfel - Μια fashionista 93 ετών!

Αποτέλεσμα εικόνας για Iris ApfelΤο στιλ της έχει περάσει στην ιστορία της μόδας. Η εικόνα της 93χρονης Iris Apfel με τα μεγάλα γυαλιά, τα ασημένια μαλλιά και τα statement κοσμήματα έχει επηρεάσει σχεδιαστές, editorials μόδας αλλά και καλλιτέχνες, όπως τον σκηνοθέτη του ‘Gimme Shelter’ και του ‘Grey Gardens’, Albert Maysles, που την επέλεξε ως μούσα του για το τελευταίο του ντοκιμαντέρ με τίτλο ‘Iris’.

Ποιά είναι;
Iris Apfel: Αμερικανίδα επιχειρηματίας, διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων και παγκόσμιο fashion icon στα 93 της χρόνια.
Αποτέλεσμα εικόνας για Iris ApfelΚατάγεται από εβραϊκή οικογένεια της Νέας Υόρκης. Ο πατέρας της είχε επιχείρηση τζαμιών και καθρεπτών ενώ η μητέρα της είχε μπουτίκ ρούχων στην πόλη. Σπούδασε ιστορία Τέχνης στο New York University και παρακολούθησε μαθήματα τέχνης στο University of Wisconsin.
Το 1948 παντρεύτηκε τον Carl Apfel. Δύο χρόνια αργότερα ίδρυσαν την εταιρία υφασμάτων Old World Weavers. Από το 1950 ως το 1992, η Iris Apfel συμμετείχε σε διάφορα design restoration projects, μεταξύ των οποίων και αυτό του Λευκού Οίκου για 9 Προέδρους: Truman, Eisenhower, Kennedy, Johnson, Nixon, Ford, Carter, Reagan, and Clinton!
Αποτέλεσμα εικόνας για Iris Apfel and MacΩς τα 90 της χρόνια το 2012 ήταν επισκέπτρια καθηγήτρια στο University of Texas στο Austin. Το 2013 η εφημερίδα Guardian την είχε στον κατάλογο των 50 πιο καλοντυμένων γυναικών άνω των 50.
Το στυλ της βρίσκεται σε πολλά μουσεία, τα οποία έχουν ιδιαίτερο χώρο Iris Apfel. Το όνομά της έγινε και ντοκιμαντέρ με τίτλο «Το σπάνιο πουλί της μόδας».
Φοράει πάντα μεγάλα γυαλιά, τεράστια πολύχρωμα κοσμήματα και ρούχα στα όρια της εκκεντρικότητας. Είναι συλλέκτρια ρούχων και βρίσκεται πάντα στην πρώτη θέση κάθε πασαρέλας. To 2011 συνεργάστηκε με την εταιρία καλλυντικών ΜΑC.

Πώς ξεκίνησαν όλα;
«Μου είπαν μια μέρα, δεν είσαι ωραία και δεν θα γίνεις ποτέ ωραία. Αλλά έχεις κάτι πιο σημαντικό, έχεις στυλ» αφηγείται η ίδια. Λέει ακόμη ότι όταν ήταν 8 ετών φώναξε για πρώτη φορά «Βοήθεια, δεν έχω τίποτα να φορέσω!».

Η διάσημη fashionista μίλησε στο Vanity Fair για το πάθος της για τα κοσμήματα, τα ιδιαίτερα ρούχα που ψωνίζει αλλά και το ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει με έντεχνο τρόπο την ικανότητά της να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τις τάσεις της μόδας. «Ακόμα έχω παπούτσια που αγόρασα πριν 66 χρόνια» λέει.
Αποτέλεσμα εικόνας για iris apfel youngΗ Iris δεν πιστεύει ότι είναι fashionista και όπως δήλωσε στο Vanity Fair «δεν στολίζομαι. Όταν είμαι στο σπίτι, φοράω μια ρόμπα. Όταν κάνω δουλειές φοράω ένα τζιν. Ποτέ δεν βάζω τα καλά μου εκτός αν πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίσταση. Λατρεύω τη μόδα, πιστεύω ότι είναι εκπληκτική, αλλά δεν είναι η ζωή μου. Πιστεύω ότι το ντοκιμαντέρ δείχνει ότι έχω και άλλες πλευρές του εαυτού μου που είναι ενδιαφέρουσες». Η διακοσμήτρια αποκαλύπτει, μάλιστα ότι πολλές φορές φοράει τα ίδια σύνολα: «Κάποτε μου άρεσε να δημιουργώ σύνολα-και ακόμα το κάνω απλά δεν έχω πάντα τον χρόνο. Πως μπορείς να φορέσεις κάτι μόνο μία φορά; Ακόμα και το νυφικό μου, το έφτιαξα έτσι ώστε να μπορώ να το ξαναφορέσω. Είμαι παιδί της εποχής της Ύφεσης, οπότε είμαι πολύ πρακτική».

Το στιλ για εκείνη είναι ένας τρόπος να εκφράζεται ως καλλιτέχνις. Όπως υποστηρίζει, για κάποιους ανθρώπους τα ρούχα είναι μια πανοπλία «εγώ όμως δεν αμύνομαι για κάτι. Είμαι ένας άγραφος πίνακας. Τα ρούχα είναι ένας τρόπος να είμαι καλλιτέχνις. Το χειρότερο λάθος στη μόδα είναι να κοιτάς στον καθρέφτη και να βλέπεις κάποιον άλλο. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ένα φόρεμα θα τους μεταμορφώσει. Δεν συνειδητοποιούν ότι το στιλ έχει να κάνει με τον εαυτό τους και το ύφος τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου